Jak powstawało nasze osiedle i nasza szkoła?

W dniu 9 listopada 2018 roku w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Radomiu odbyły się uroczystości związane z obchodami 100-lecia Odzyskania Niepodległości przez Polskę.

W uroczystościach udział wzięli uczniowie, nauczyciele oraz dyrekcja z zaproszonymi gośćmi. Wszyscy mogli obejrzeć prezentację multimedialną prezentującą losy Polaków w okresie zaborów oraz część artystyczną – przedstawienie przygotowane przez uczniów klasy szóstej i najmłodszych uczniów naszej szkoły. Punktualnie o godz. 11.11 zaśpiewano hymn Polski w ramach akcji Rekord dla Niepodległej. Następnie uczniowie utworzyli  żywą flagę w barwach biało-czerwonych. Wszyscy uczniowie, z przygotowanymi przez siebie flagami, wzięli udział w przemarszu ulicami naszego osiedla, do którego przyłączyły się dzieci z sąsiadującego z naszą szkoła przedszkola. Uczestnicząc w obchodach, pokazaliśmy, że pamiętamy o wszystkich tych, którym zawdzięczamy Wolną Polskę.

Po zakończeniu przygotowań związanych z uroczystymi obchodami Święta Niepodległości grupa uczniów biorąca udział w programie ,,Młodzi w Akcji” rozpoczęła przygotowywanie projektu ,,Bohaterowie Codzienności”, którego celem jest przybliżenie uczniom postaci pana Mieczysława Żelaznego – pierwszego dyrektora i założyciela naszej placówki, którego działalność jest bardzo ważna dla rozwoju szkoły i środowiska lokalnego. Setna rocznica Odzyskania Niepodległości to doskonały czas do uczczenia pamięci tych, którzy tworzyli historię – zarówno tę wielką jak i lokalną, czyli naszych bohaterach codzienności. Młodzież realizująca projekt wyszukała informacje na temat pierwszych lat istnienia naszej placówki w kronikach szkolnych i innych materiałach zamieszczonych na stronach internetowych. Opracowała wystawę prezentującą początki osiedla Borki w Radomiu i proces jego rozwoju oraz pierwsze lata działalności szkoły, w których bardzo dużą rolę odegrał pan Mieczysław Żelazny.

Efekty projektu cieszą się dużym zainteresowaniem uczniów naszej szkoły.

 

Galeria zdjęć: 
Back to Top