Na ostatnich lekcjach WDŻ uczniowie klas czwartych rozmawiali o kulturowej funkcji rodziny. Może dlatego że jest listopad, nie zapomnieliśmy o przekazywaniu dziedzictwa kulturowego jakim jest rodzinne celebrowanie świąt narodowych. tematem przewodnim była setna rocznica odzyskania niepodległości. Niby jedna lekcja, a tyle wartościowych treści.
Rozwinięciem tematu było wspomniane KODOWANIE - wg ekspertów, trzeci język świata. Napisany kod to namacalny efekt nowoczesnych zajęć. Można go zobaczyć i potrafi przynieść wymierne korzyści. Kodowanie sprzyja rozwojowi intelektualnemu najmłodszych. Budzi kreatywność i uruchamia niestandardowe myślenie. Programowanie nastawione jest na pomysł. Tu pomysł był prosty...uczniowie kreślili zakodowany rysunek, a następnie tworzyli w nim wykreślane skojarzenia. POLSKA i NIEPODLEGŁOŚĆ. Efekt był niesamowity, a zadowolone miny dzieci świadczyły, że nauka przez zabawę bardzo się podoba.