Trzecia część zaplanowanych zadań była najdłuża i jednocześnie niezwykle emocjonująca.
Uczniowie w ramach zajęć z historii oraz koła historycznego zapoznali sie z historią krakowskich fortów. To one tworzą historię nie tylko Krakowa (pierwszym fortem przecież był znany każdemu Wawel), ale i Nowej Huty - a dokładnie jej części - Wzgórz Krzesławickich. W bliskim sąsiedztwie szkoły zlokalizowanych jest kilka fortów - niektóre z nich pełniły ważne funkcje w czasie I wojny światowej, inne służyły jako magazyny. Współcześnie niektóre z nich są zagospodarowane inne czekają na swój nowy czas świetności. Festung Krakau jest historią, która jest obok nas.
Uczniowie po zapozaniu się z tematyką - ochoczo przystąpili do pracy. Ich zadaniem było utworzenie krótkich pytań/ qiuzów zadań, które następnie kodowaliśmy w kodach QR. Gotowe zadania zostały wydrukowane i przygotowane dla Dziadków i Babć. Z lekkim poślizgiem (ferie w tym roku szkolnym w naszym województwie pokryły się ze świętem Dnia Babci i Dziadka), zorganizowaliśmy Międzypokoleniowy Spacer z kodami QR. Uczniowie wyposażeni w smartofony i zainstalowane aplikacje czytnika kodów QR - rozpoczeli wędrówkę. Po drodze cierpliwie tłumaczyli swoim Dziadkom i Babciom na czym polega ów czytnik i jak rozszyfrować wiadomość. Przy okazji opowiadali o historii Fortu Krzesławice, Fortu Dłubnia czy Grębałów. Zatrzymaliśmy się także pod pomnikiem Poległych w Krzesławicach - gdzie hitlerowscy w czasie II wojny przeprowadzili egzekucje na 440 Polakach.
Fort Krzesławice jest obecnie pięknym Ośrodkiem Kultury - w jego wnętrzach o historii Krzesławic bardzo ciekawie opowiadał Dyrektor Franciszek Dziadoń. Uczniowie mogli przymierzyć mundur oficerski i posłuchać wspaniałych galicyjskich historii z Janem Matejko i Wincenty Witosem w tle.
Na koniec wspólnie z Dziadkami i Babciami zatrzymaliśmy się na ciepłej herbacie i pysznym ciastku.
Poniżej relacja: