"Patriotyzm na co dzień"

Przeprowadziłam działania wśród młodzieży we wszystkich klasach ósmych oraz trzecich gimnazjalnych, w których uczę, z wykorzystaniem materiałów, które przywiozłam ze szkolenia w Poznaniu. Podczas zajęć chcialam wyłonić grupe projektową. Założylam sobie, ze będę obserwować uczniów, ich reakcje oraz zaangażowanie i wybrać do grupy projektowej największych zapaleńców. Jako formę parcy wybrałam prace w grupach, do której moi uczniowie są przyzwyczajeni. Na wstępie poprosilam, aby postarali sie podejść do zadan niesztampowo, żeby oderwali sie od utartych definicji. Na kolorowych kartach mieli do przedystkutowania trzy zadania:1. Z czym kojarzy Ci sie słowo "patriotyzm", 2. Z czym kojarzy Ci sie słowo "niepodległośc" oraz 3. W jaki sposób można być patriotą na co dzien?. Efekty pracy bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły, nie spodziewalam się aż takiego zaangażowania, rozpetała sie prawdziwa dyskusja. Najciekawszych odpowiedzi udzielali uczniowie, którzy na normalnych lekcjach historii siedzą cichutko i trudno ich było zmowywować do udziału w lekcji. Podczas tych zajęć byli aktywni, pracowali z zaangażowaniem i udzielali ciekawych odpowiedzi. Własnie Ci uczniowie zgłosili sie sami do grupy projektowej. Teraz chetniej biora udział w lekcjach i nagle zrozumieli, jak ciekawe mogą być zajęcia oraz dlaczego.A kiedy ich pochwaliłam usłyszałam "pierwszy raz jestem z siebie dumna" oraz "dzisiaj mam udany dzień".Wspaniałe jest to, że sami do tego doszli.

Hasło niepodległości wykorzystały moje koleżanki, które uczą matematyki. Zaproponowały uczniom wykonanie krzyzówki z wykorzystaniem pojęć matematycznych, ale tak dobranych, zeby wyszło hasło niepodleglość.

Utrwalilam efekty pracy uczniów, zrobilismy gazetke na korytarzu z najciekawszymi przemysleniami uczniów. Na pamiątke zrobiliśmy wspólne zdjecie naszej grupy projektowej.

Galeria zdjęć: 
Back to Top