100 stron książkowych podróży w przeszłość naszych Babć i Dziadków na stulecie Niepodległości Polski, czyli Co czytały dzieci 100 lat temu? Takie zadanie przyświeca nam
w realizowanym w tym roku szkolnym programie edukacji czytelniczej o nazwie „PoczytajMy o Niepodległej”. Jest to projekt Centrum Edukacji Obywatelskiej. Uczniowie
z klasy 6a i 6b przy wsparciu nauczycieli bibliotekarzy utworzyli Klub Czytelniczy, który wystartował w Maratonie czytania na setkę. W swych założeniach propaguje on głośne czytanie młodszym kolegom z klas 1-4 literatury z ostatniego stulecia. W ramach obchodów 100. rocznicy Niepodległości członkowie klubu wyszukali w katalogu przygotowanym
w serwisie Polony: http://bit.ly/polona-poczytajmy-100, na bibliotecznych półkach, na stronach Internetowych, a przede wszystkim w rozmowach z Babciami, Dziadkami, starszymi sąsiadami, te książki które były popularne w czasach ich dzieciństwa. Zapoznali się z ich treścią i zaprosili maluchy z klasy 1a oraz 1b na wielkie czytanie. Czytano utwory:
M. Konopnicka "Co słonko widziało", Ch. Perrault "Kot w butach" oraz H. Januszewska "Pyza na polskich dróżkach".
W czasie spotkania z maluchami uczniom udało się przeczytać 26 stron. Zatem do końca podróży pozostały jeszcze 74 strony. Z kolei dla starszych czytelników Dziadkowie sięgając pamięcią w lata swego dzieciństwa wybrali następujące lektury: A. Mickiewicz "Bajki"
i J. Verne "Dzieci kapitana Grant`a”. I znów członkowie Klubu Czytelniczego sięgnęli do katalogu przygotowanego w serwisie Polony: http://bit.ly/polona-poczytajmy-100 oraz na biblioteczne półki. Tym razem zorganizowano Maraton czytelniczy na setkę dla uczniów
z klasy 4b. Największe wrażenie na dzieciach wywarły "Bajki" A. Mickiewicza. W czasie Maratonu przeczytano 21 stron. Zatem do końca setki zostały 63 strony.