warmińsko-mazurskie

Spacer przez wiek nieodległości państwa polskiego

Zaczęliśmy od zbierania kartonów pozostałych po produktach spożywczych. W międzyczasie wycinaliśmy czerwone i czarne kawałki wycinanki samoprzylepnej i kserowaliśmy wizerunki postaci oraz fiszki z informacjami o tych osobach. Z kartonów ustawiliśmy kolumny stykające się ze sobą i przystąpiliśmy do naklejania wycinanek, kartek i fiszek. Szczerze mówiąc trwało to jakiś czas. Kartki oraz fiszki przyklejaliśmy taśmą dwustronną, każdą w kilku miejscach, by nie odpadły lub by nikt ich nie zerwał. Czołówka naszego dzieła najlepiej - naszym zdaniem - wygląda w lekkim półmroku (zdjęcie 4).

Lektury pokoleniowe: co czytali, kiedy byli mali?

Zaprosiliśmy koleżanki i kolegów z naszej szkoły do debaty na temat książek, które były czytane dawno temu. Wykorzystaliśmy materiały zaproponowane na stronie projektu, Na długich przerwach młodzież mogła obejrzeć materiały i wypowiedzieć się na ten temat. 

Piszemy teksty na dwusetlecie niepodległości

Klub czytelniczy ogłosił konkurs dla wszystkich uczniów w naszej szkole na ciekawe teksty  ( listy, życzenia) na dwusetlecie niepodległości Polski. Najładniejsze prace otrzymały dyplomy. Urządziliśmy wystawę, aby wyróznić najciekawsze prace.

Co czytano 100 lat temu?

Członkowie Klubu Czytelniczego otrzymali zadanie, aby porozmawiać z Dziadkami i Rodzicami ana temat lektur z czasów ich dzieciństwa. Na kolejne spotkanie przynieśli teksty wywiadów i zaprezentowali wyniki sondy. Okazało się, że najpopularniejszym autorem jest Henryk Sienkiewicz oraz jego książki takie jak: "W pustyni i w puszczy" orazTrylogia. Wymieniono również Józefa Kraszewskiego. 

Back to Top